The Quadruped 2.část/2

26. února 2016 v 13:46 | Denise |  Pravidla jednotlivých disciplín


HŘIŠTĚ


MĚŘENÍ

Pro určení vzdálenosti úspěšného hodu/chytu se pořítá přední strana disku v momentě, kdy se pes po chycení disku poprvé dotkne země. Přední hranou se rozumí vždy hrana disku, která je v momentě hodnocení dále od startovní čáry. Pokud pes disk odrazí a teprve potom jej chytne, počítá se vzdálenost stejně jako při čistém chycení v místě, kde pes disk nakonec chytil. Takový pokus však není počítán do rekordů The QUADRUPED. Výkony se měří v metrech s přesností na půl metru. Měří se kolmá vzdálenost od startovní čáry do startovní čáry do střed disku, kterým se označuje platný pokus.
Disk chycení mimo vyznačenou plochu je neplatný (out).



KONEČNĚ POŘADÍ

Pořadí finalistů se určí na základě výkonů ve finále. Zbytek startovního pole je pak seřazen podle nejdelšího platného pokusu každému týmu z průběhu celé soutěže (nepočítá se kvalifikační kolo).

PRAVIDLA

  • Soutěžit lze pouze s disky Wham-O Fastback a Fastback Flex, Hero Air 235, Hero Xtra 235, Super Aero, Mamadisc light a medium
  • Každý soutěžící se smí zúčastnit pouze s jedním psem. Dva různí soutěžící si smí půjčovat dva různí soutěžící si smí půjčovat jednoho psa
  • Startovací pořadí určí jeden hod bez psa pro každý tým.
  • Vběhnutí právě nesoutěžícího psa na plochu může vést k diskvalifikaci týmu zodpovědného za toto vyrušení.
  • Na soutěžní plochu smí jen pořadatel, rozhodčí a soutěžící tým.
  • Pokud hráč při odhodu disku přešlápne startovní čáru, nebo se čáry jen dotkne, hod je neplatný. Po vyhození disku již může házející přes čáru.
  • V každém kole má tým tři hody. Počítá se nejdelší chycený pokus. Z prvního kola postupují pouze tři týmy. Z druhého kola vzjednou stejným způsobem dva finalisté, kteří se utkají ve třetím finálním kole. Tým s doposud nejdelším hodem v celém setu si může zvolit pořadí, v jakém bude ve třetím kole házet. Týmy soutěžící ve finálním kole se střídají po jednom hodu.
  • V mimořádné situaci může rozhodčí nařídit pro tým nový hod.
  • Pes může překročit startovní čáru předtím, než je disk hozen, ovšem musí pokračovat v pohybu před, dokud není disk hozen. Není dovoleno psa vyslat do hřiště, kde si na disk počká, proto, pokud pes zastaví, nebo se začne pohybovat zpět dřív, než je disk vyhozen, je pokus neplatný.
  • Pokud chce hráč z jakéhokoli důvodu psa zavolat zpátky a odstartovat znovu, může tak učinit do chvíle, než pes překročí 30 yardovou hranici. Pokud hráč psa odvolá po přeběhnutí hranice, tým o tento pokus přichází.
  • Pro určení vzdálenosti úspěšného hodu se počítá přední strana disku v momentě, kdy se pes po chycení disku dotkne země.
  • Každý tým má na přípravu každého hodu 1 minutu. Po překročení této doby bude vyzván k pokusu a při dalším protahování tým o pokus přichází.
  • V případě prvního pokusu se bere čas od chvíle, kdy tým nastoupí na hřiště. Při dalších pokusech se jedná o 1 minutu od chvíle, kdy se pes a disk vrátili zpět před startovní čáru.
  • V případě shodné vzdálenosti pro určení postupujícího, vítěze setu nebo celkového vítěze rozhodne rozstřel těchto týmů. Pořadí určí los mincí nebo diskem. Každý tým má k dispozici jeden hod, který určí vítěze. V případě, že ani jeden tým nemá platný hod, rostřel pokračuje až do určení vítěze.
  • Pokud se pes během soutěžení vyvenčí na hřišti, majitel po psovi bez prodlení uklidí. Tým přichází o pokus.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Růžová růže Růžová růže | E-mail | Web | 26. února 2016 v 15:33 | Reagovat

Tak to je fakt zajímavé!:)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama